Franczyza – na czym polega?
Przed rozpoczęciem działalności z pewnością należy rozważyć wszelkie korzyści płynące z franczyzy, ale także poznać wszystkie ewentualne zagrożenia, na jakie można się narazić. Dołączając do franczyzy, stajesz się franczyzobiorcą, a franczyzobiorca jest osobą trzecią, która kupuje prawa do marki od franczyzodawcy (właściciela marki).
Chcąc rozpocząć własną działalność gospodarczą, zastanawiasz się z pewnością, czy lepiej zdecydować się na biznes typu franczyza (Warszawa), czy jednak własny biznes od zera. To niełatwa decyzja, gdyż istnieje wiele zalet franczyzy, jak również wad – zarówno dla franczyzobiorców, jak i franczyzodawców. Warto poznać je wszystkie, zanim rozpocznie się przygodę z franczyzą.
Przed rozpoczęciem działalności z pewnością należy rozważyć wszelkie korzyści płynące z franczyzy, ale także poznać wszystkie ewentualne zagrożenia, na jakie można się narazić. Dołączając do franczyzy, stajesz się franczyzobiorcą, a franczyzobiorca jest osobą trzecią, która kupuje prawa do marki od franczyzodawcy (właściciela marki).
Franczyza – od czego zacząć?
Franczyzobiorca (czyli początkujący biznesmen) płaci franczyzodawcy wstępną opłatę franczyzową za prawa do korzystania z jego marki, a także bieżące opłaty franczyzowe za marketing, tantiemy i inne. W zamian ma jednak przepis na skuteczny i sprawdzony biznes, który wiąże się z osiągnięciem sukcesu przez wielu innych przedsiębiorców.
Ważną korzyścią dla franczyzobiorcy (zwłaszcza tego początkującego w biznesie lub w danej branży) jest niewątpliwie pomoc w prowadzeniu działalności gospodarczej. W zależności od warunków określonych w umowie franczyzowej i od struktury przedsiębiorstwa, franczyzobiorca może bowiem otrzymać gotowy plan biznesowy, w tym: markę, sprzęt, materiały eksploatacyjne i plan reklamowy. I będą to elementy, które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu przez franczyzodawcę i innych franczyzobiorców.
Wszystkie franczyzy zapewniają również wiedzę i mądrość franczyzodawcy, z której nieskończenie można czerpać. Franczyzobiorca ma dostęp do głębokiego rezerwuaru pomocy biznesowej (otrzymywanej w różnej formie), która poprowadzi go przez proces posiadania i prowadzenia biznesu. Ta wiedza jest ważna, gdyż może być niezbędna do prowadzenia udanego biznesu, a do tego czyni go znacznie łatwiejszym niż rozpoczynanie działalności od zera.
Franczyza – dlaczego warto?
Inną, ogromną korzyścią dla franczyzobiorcy jest rozpoznawalność marki. Na samym początku, nawet tuż przed otwarciem danego lokalu, przedsiębiorca ma już lojalnych klientów, którzy znają jego markę i nie mogą doczekać się skorzystania z usług lub asortymentu. Za to zaczynając biznes totalnie od zera, trzeba zbudować swoją markę i bazę klientów od podstaw, co zajmuje ogromnie dużo czasu i okupione jest poświęceniem czasu, energii i nerwów.